Zadbaj o zdrowy, dobry sen

0

Dzisiejszy świat i tempo życia sprawia, że z każdym dniem jesteśmy coraz bardziej zabiegani i zmęczeni. Odczuwają to zwłaszcza mieszkańcy dużych miast, gdzie wszechobecny pośpiech, gwar i nerwowość osaczają nas od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora. To wszystko sprawia, że wiele osób ma problemy z zasypianiem, cierpi na bezsenność, doświadcza stanów lękowych związanych z brakiem snu, śpi niedostatecznie długo. Czy taki stan rzeczy musi być normą, czy możemy w jakiś sposób zaradzić tej chorobie cywilizacyjnej? 

Czy wiesz ile snu potrzebujesz?

Na ten temat krąży wiele teorii i mitów. Jedne z najczęściej powtarzanych, to te o sławnych osobistościach, które wydawać by się mogło, niemal w ogóle nie potrzebowały spać. Czy taka była ich natura, czy może jednak współczesna wiedza pozwala stwierdzić, że osoby deklarujące 2-3 godziny snu na dobę, najzwyczajniej w świecie cierpiały na bezsenność? Zdecydowana większość specjalistów oraz naukowców twierdzi, że przeciętny dorosły człowiek na sen powinien poświęcać od 7 do 9 godzin dziennie. Najlepiej jeśli ten sen będzie nieprzerwany, regularny, spędzony w komfortowych warunkach.  Zapotrzebowanie na sen zmniejsza się wraz z wiekiem, jednak nigdy nie spada poniżej 6 godzin na dobę.

Jakie mogą być przyczyny kłopotów ze snem?

Przeciętny człowiek na sen przeznacza niemal 20 lat swojego życia. Czy zatem warto aby te lata były czasem męczarni, nerwowego przewracania się z boku na bok? Może jednak warto zadbać o zdrowy sen już dziś, zacząć stosować powszechnie znane metody, a jeśli kłopoty ze snem są chroniczne i bardzo uciążliwe, odwiedzić specjalistę? Przyczyny zaburzeń snu mogą być bardzo różne i złożone. Jedne wynikają z „niehigienicznego” trybu życia, inne swe podłoże mogą mieć w poważnych schorzeniach. Jednym z powodów zaburzeń snu mogą być również stany lękowe.

GABAdone – suplement diety do postępowania dietetycznego w przypadku zaburzeń snu związanych ze stanami lękowymi - skład produktu

Pięć dobrych rad na lepszy sen:

  1. Wypracuj nawyk stałej pory zasypiania – wiele eksperymentów pokazało, że człowiek od zarania dziejów funkcjonuje w dobowym rytmie 24 godzinnym. Nawet kiedy ten cykl został w ostatnich latach zaburzony przez elektryczność i jej pochodne, warto pomóc naszej naturze i starać się chodzić spać o zbliżonych porach. Nasz organizm na pewno nam za to podziękuje!
  2. Zadbaj o zaciemnienie w sypialni – współczesne środowisko bardzo rzadko daje nam możliwość odczucia naturalnej ciemności. Światła latarni, halogeny przejeżdżających samochodów, hałas – to wszystko negatywne czynniki mające wpływ na Twój sen. Dobrej jakości zasłony zaciemniające, przynajmniej częściowo zniwelują te cywilizacyjne niedogodności.
  3. W łóżku zapomnij o telefonie, tablecie, laptopie – niby oczywiste, ale przyznaj się z ręką na sercu, jak często ta zasada jest łamana. Niebieskie światło wydzielane przez wszelkiego rodzaju ekrany urządzeń elektronicznych, zdecydowanie niekorzystnie wpływa na szybkie zasypianie.
  4. Unikaj dużego wysiłku fizycznego przed planowanym snem – wieczorne bieganie ostatnimi laty wkroczyło na salony, jednak osoby mające problemy z zasypianiem powinny przełożyć czas tej aktywności na godziny poranne.
  5. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie i barwy w sypialnitu zdecydowanie lepiej sprawdzą się ciepłe kolory – czerwienie, beże, pomarańcze. Zdecydowanie unikaj nieosłoniętych świetlówek, a już na pewno tych, dających zimne, białe światło.

GABAdone – zapoznaj się z naszym produktem wspomagającym zdrowy sen >>

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl